Spory spadek liczby obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spory spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Porcie w GdyniPort w Gdyni z uwagi na blisko z nim sąsiadujący port DTC nie ma łatwej sytuacji. Szczególnie że konkurent z sąsiedztwa postawił bardzo wysoko poprzeczkę, w ostatnim czasie dokonał wielu ważnych inwestycji, i to wszystko spowodowało, że część klientów się zdecydowała na dokonanie zmiany. Taką sytuację bardzo dobrze pokazywać będą statystyki. W rok poprzednim w terminalu BCT przeładowano o 120 tysięcy mniej kontenerów w nawiązaniu do minionego roku, co daje w efekcie 25-procentowy spadek. Duże spadki miał również drugi terminal w Gdyni, w nim z kolei było to w okolicach dwunastu procent. Widać więc świetnie, że póki co Gdynia nieco zaczęła zostawać w porównaniu z nieodległym Gdańskiem. W ciągu poprzedniego roku kilku większych armatorów zaczęło współpracować z DCT, również kolejni przewoźnicy zaczynający wysyłki kontenerów do naszego kraju chętniej decydują się na Gdańsk. Wszyscy wiedzą, że konkurencja to normalna rzecz, szczególnie jeśli porty praktycznie sąsiadują, jednak zaczynają się pojawiać głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Duży wpływ na dzisiejszą sytuację Portu w Gdyni mają spóźnione projekty przy obsłudze jednostek o największym załadunku. Do tej pory nie został bowiem pogłębiony kanał, co sprawia że będzie niemożliwe obsłużenie najdłuższych kontenerowców, mimo że infrastruktura w porcie będzie na to pozwalać. To była jedna z głównych przyczyn przejścia kilku największych przewoźników do portu w Gdańsku, ponieważ ich statki po prostu nie mogły wpłynąć pod terminal z powodu kanału o niedostatecznej głębokości. Oprócz tego na taki stan rzeczy nałożyło się embargo z Rosją i duże spowolnienie chińskiej gospodarki, i koniec końców statystyki najlepsze nie były. Władze Gdyńskiego portu mają nadzieję, że następny rok pozwoli się jednak odbić. Zakończono bowiem kilka zaczętych kilka lat temu inwestycji, jakie przygotować mają terminale do przyjmowania statków oceanicznych. W dużym stopniu modernizacji oraz powiększeniu uległo wyposażenie, znacznie unowocześniono też place do składowania i zaprojektowano specjalistyczne oprogramowanie pomagające w zarządzaniu portem.